فوتبال

بروز ترین عکسها و اخبار فوتبال اروپا وجهان

وبلاگ-کد لوگو و بنر
تاريخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, | 14:11 | نویسنده : مجید شریفی

 



تاريخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, | 13:53 | نویسنده : مجید شریفی

 

 



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

روزنامه گازتا دلو اسپرت نوشت که مورينيو با برتري در زمين بارسلونا توانست سلطان نيوکمپ شود.


    روزنامه گازتا ‌دلو اسپرت ايتاليا همانند اکثر نشريات ورزشي روز يکشنبه (امروز) اروپا تيتر و گزارش اول خود را به مصاف شب گذشته بارسا و رئال اختصاص داد و نوشت: بالاخره مورينيو سلطان نيوکمپ شد.


به باور گزارشگر اين نشريه پيروزي 2 بر يک خارج از خانه فوايد زيادي براي کهکشاني‌هاي تحت امر «آقاي خاص»مورينيو داشت. از جمله سبب تا اين مربي پرتغالي امکان کسب پيروزي در ورزشگاه خانگي کاتالان‌ها را بدست آورد.


گازتها دلو اسپرت نوشت: با گل دقيقه 73 کريس رونالدو،‌ مورينيو خود را در چهره سلطان نيوکمپ حس کرد.


در ديدار انجام شده علاوه بر رونالدو، سامي خديرا گل اول پايتخت‌نشينان را زد و تک گل ميزبان توسط سانچس زده شد.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

به باور تحليل‌گران رسانه‌هاي ورزشي فرانسه، رئال مادريد با پيروزي در ال‌کلاسيکو صاحب جايگاه چند سال گذشته بارسلونا در فوتبال جهان شده است.


   روزنامه اکيپ در شماره روز يکشنبه (امروز ) خود به تحليل و گزارش جدال شب گذشته دو قدرت فوتبال اسپانيا (بارسا و رئال) موسوم به ال‌کلاسيکو پرداخته است. جدالي که علاوه بر علاقمندان بومي اين دو تيم، ميليون‌‌ها نفر را در سراسر جهان شب گذشته مقابل گيرنده‌هاي تلويزيوني ميخکوب کرد.


اکيپ در گزارش مبسوط خود عنوان کرد: در چند سال گذشته بارسلونا، ابزار سنجش عالي‌ترين فوتبال جهان با تيکي تاکا شناخته شد. اما با توجه به تاکتيک‌هاي نويني که مورينيو براي مهار نابغه‌هاي بارسا در اين ديدار رو کرد، به پيروزي رسيد تا اکنون صاحب جايگاه رقيب کاتالاني براي سنجش فوتبال برتر درجهان شود.


اين نشريه افزود: رئال با استمرار اين موفقيت در رقابت‌هاي باقيمانده لاليگا ، در نتيجه قهرماني فصل همچنين قهرماني احتمالي اروپا مي‌تواند برتري خود را در عرصه فني فوتبال جهان، رسميت بخشد.


در جدال انجام گرفته سامي خديرا و کريس رونالدو براي رئال و سانچس براي بارسا گلزني کردند.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

يکي از سه نشريه روزانه ورزشي اسپانيا نوشت:باخت خانگي از رئال باعث وداع غم‌انگيز پپ گوارديولا و يارانش با قهرماني فصل جاري شد.



  تيتر اول نشريات ورزشي روز يکشنبه (امروز) اسپانيا به بازي شب گذشته ال‌کلاسيکو ميان بارسلونا و رئال اختصاص داشت. ديداري که با پيروزي 2 بر يک کهکشاني‌هاي ميهمان مقابل آبي و اناري پوشان ميزبان به پايان رسيد.


با اين نتيجه رئال مادريد 88 امتيازي شد و فاصله‌اش را با بارسا، قهرمان فصل قبل به 7 امتياز افزايش داد. نتيجه‌اي که رئال را کاملا در آستانه کسب عنوان قهرماني لاليگا قرارداد.


به همين خاطر روزنامه اسپورت کاتولونيا چنين تيتري براي گزارش خود برگزيد: وداع غم‌انگيز پپ و ياران با قهرماني!


اين نشريه در گزارش خود عنوان کرد: بارسلونا از رئال باخت. باختي تلخ و ناراحت کننده پيش چشمان هواداران خانگي که به منزله قطع تمام اميدها براي کسب مجدد قهرماني ليگ بود.


اسپورت افزود: در مقابل مورينيو خيز عظيمي براي قهرماني فصل جاري برداشت و دوران ناکامي‌هاي متوالي مقابل پپ را به دست فراموشي سپرد.




تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

رسانه‌هاي خبري آرژانتين پس از شکست بارسا در ا‌‌ل‌کلاسيکو از رئال،‌ به حمايت از ليونل مسي پرداختند.


    نشريات روز يکشنبه (امروز) آرژانتين بطور گسترده اخبار و حواشي مربوط به ديدار شب گذشته دو قدرت حال حاضر فوتبال اسپانيا و جهان را پوشش دادند. اما در ميان اين گزارش‌ها به حمايت از اعجوبه هموطن خود در بارسا پرداختند که در ورزشگاه نيوکمپ، شب کم‌ فروغي را پشت سر گذاشت.


روزنامه اوله در اين مورد نوشت: 2 بر يک به سود ياران کريس رونالدو. اين بار همه چيز بر وفق مراد مهاجم پرتغالي مادريدي بود. اما ليونل ناراحت نباشد. فرصت درخشش مجدد او مثل چند مصاف گذشته‌اش با کهکشاني‌ها باز هم در دربي‌هاي آينده فرا خواهد رسيد.


روزنامه کلارين، ديگر نشريه چاپ اين کشور آمريکاي جنوبي عنوان کرد:‌ سيستم گوارديولا براي تقابل با رئال، جامع و تاثيرگذار نبود که در اين ميان باعث لطمه زياد به توان مسي شد.


روزنامه اکستاس نيز نوشت: گوارديولا در ال‌کلاسيکوهاي قبلي برنامه دقيقي را براي استفاده از توانمندي‌هاي فني مسي طراحي کرد. اما مربي بارسا در جدال نيوکمپ، قابليت گذشته را نداشت تا در اين ميان مرد سال فوتبال جهان و اروپا ضرر کند.


در ديدار انجام گرفته خديرا و رونالدو براي بارسا و سانچس براي بارسا گلزني کردند. برد 2 بر يک در حالي به نام ميهمانان مادريدي ثبت شد که مسي قادر به انجام کار موثري در جريان رويارويي نشد.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

اگر با نگاهی اجمالی و گذرا به رونالدو و مسی بنگریم ، نمی توانیم این دو بازیکن را بر دیگری برتری دهیم و در نهایت نمره هر دو بازیکن را 10 از 10 خواهیم داد.


El Calssico Cartoon Iran Edition

در این مقاله قصد خواهیم داشت به بررسی نحوه استفاده از موقعیت های پیش آمده در اطراف محوطه جریمه توسط دو فوق ستاره حاضر در ال کلاسیکو بپردازیم. کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و لیونل مسی از بارسلونا.

در دیدار برگشت ال کلاسیکوی این فصل تیم رئال مادرید به لطف درخشش ستارگانی همچون سرخیو راموس ، آربلوآ و رونالدو توانست بعد از مدت ها تیم بارسلونا را شکست دهد و به نوعی قهرمانی خود در لالیگای این فصل را تضمین نماید. شاگردان ژوره مورینیو با عملی کردن افکار مربی توانمند خود توانستند پیروز ال کلاسیکو لقب گیرند. این دیدار ششمین رویارویی رونالدو و مسی در این فصل بود ، اما به نظر شما در دوئل شب گذشته کدام بازیکن پیروز بود ؟

در اینجا قصد خواهیم داشت ، امتیازات این دو بازیکن و نحوه احتساب این امتیازات را بررسی کنیم :

اگر با نگاهی اجمالی و گذرا به رونالدو و مسی بنگریم ، نمی توانیم این دو بازیکن را بر دیگری برتری دهیم و در نهایت نمره هر دو بازیکن را 10 از 10 خواهیم داد. اما اگر با نگاهی متفکرانه قصد در تفکیک این دو ستاره داشته باشیم به صورت زیر امتیاز خواهیم داد :

 اگر تیم یکی از این دو ستاره بدون گلزنی این دو ستاره به پیروزی خفیف دست پیدا کند ، ستاره تیم پیروز با نتیجه 10-9 پیروز خواهد شد. اگر مسی ستاره تیم پیروز باشد و گلزنی نیز کرده باشد ، مسی با نتیجه 10-8 بر رونالدو برتری خواهد جست. اگر مسی ستاره تیم پیروز باشد و دو گل نیز به ثمر برساند ، مسی با نتیجه 10-7 به برتری خواهد رسید.

بر همین اساس پاس های منجر به گل و پنالتی نیز دارای امتیاز می باشند. بر این اساس اگر رونالدو ستاره تیم پیروز باشد و یک گل را ساخته و پرداخته سازد ، در عین حال یک پنالتی را بدون آنکه خودش مسبب اعلام پنالتی به گل تبدیل کند ، با نتیجه 10-7 بر مسی برتری خواهد جست.

دریافت کارت زرد ، شیرجه زدن برای فریب داور در محوطه جریمه یا هر حرکتی که برای اعلام پنالتی از سوی داور توسط ستاره رخ دهد ، برای ستاره یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد.

در شرایط برابر اگر هر دو بازیکن دو کارت زرد دریافت کنند یا دو کارت زرد دریافت کنند ، ستاره ای بر دیگری برتری خواهد داشت که در زمان کمتری نسبت به پابان بازی کارت را از سوی داور دریافت کرده است.

بنده به نوبه خود از کلیه کاربران سایت گل خواهشمندم که این نحوه امتیاز دهی را با نحوه رده بندی بازیکنان در ال کلاسیکو یکسان نیندیشند چراکه مبنای امتیاز دهی در این سیستم کاملا متفاوت است. ما در این مقاله فقط به بررسی رویکرد این دو ستاره با موقعیت های موجود در اطراف محوطه جریمه خواهیم پرداخت.

 


مسی رو در روی رونالدو 
 راند به راند

دقیقه هفتم : مسی دو مدافع حریف را جای گذاشت و تلاش کرد تا توپ را با یک پاس چیپ به اینیستا برساند که در بین راه په په ارتباط بین این دو بازیکن را قطع کرد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه یازدهم : مسی با یک ضربه آهسته تنیسی توپ را به اینیستا سپرد ، اما این بازیکن توپ را با یک ضربه پشت پا از روی لبه محوطه جریمه راهی بیرون زمین کرد.

دقیقه چهاردهم : مسی در سمت چپ محوطه جریمه سه نفر از بازیکنان حریف را دریبل زد ، اما در نهایت توپ را از دست داد.

دقیقه بیستم : مسی در این دقیقه بر روی لبه محوطه جریمه قصد پاس دادن داشت ،که ژابی  آلونسو ارتباط را قطع کرد.

9




 
دقایق 0 تا 15
10

دقیقه چهارم : تلاش برای ضربه زدن به سمت دروازه : بر روی ارسال اوزیل ازروی نقطه کرنر ، رونالدو قصد زدن ضربه به سمت دروازه داشت ، که این خطر توسط والدس دفع شد.

دقیقه ششم : تلاش برای فرار دی ماریا از طریق اقدام به دادن یک پاس در نیمه مسیر ، که این توپ نیز توسط آدریانو قطع شد.

دقیقه پانزدهم : در جناح چپ با دریبل زدن بوسکتس و پشت سر قرار دادن وی ، موقعیت ضربه زدن به سمت دروازه را یافت.


دقیقه بیستم : قصد ارسال یک پاس بر روی لبه محوطه جریمه را داشت ، که این پاس نیز توسط آلونسو قطع شد.

دقیقه بیست و دوم : مسی پاس پشت پایی را که توسط چابی ارسال شده بود و از ژاوی  آلونسو ربوده شده بود را از دست داد.

دقیقه بیست و ششم : مسی با پشت سر قرار دادن ژاوی آلونسو یک پاس زیبا را برای چابی ارسال کرد ، کسی که در یک مصاف تک به تک با کاسیاس مغلوب او شد.

دقیقه بیست و هشتم : یک پاس را از نیمه راه برای ته یو فرستاد ، ته یو نیز از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد ، قبل از آنکه توپ را از دست دهد.

10 دقایق 16 تا 30 10

دقیقه بیست و پنجم : شلیک به سوی دروازه : رونالدو پاس زیبای بنزما را به زیبایی دریافت کرد اما شوت خود را از زاویه ای بسیار بسته روانه دروازه والدس کرد.

دقیقه سی ام : شلیک به سوی دروازه : ستاره پرتغالی رئال مادرید از فضای خالی بین مدافعان به خوبی استفاده کرد و در نهایت پویول را از پیش رو برداشت و از فاصله 25 یاردی شوت زیبایی را روانه دروازه کاتالان ها کرد.

.

دقیقه 41 : آفساید : همکاری مسی و دنی آلوز منجر به ایجاد یک موقعیت حساس برای بارسلونا شد ، که در نهایت با شوت مسی به سمت دروازه کاسیاس به اتمام رسید. گرچه کاسیاس در این موقعیت مسی را ناکام گذاشت ، ولی داور خط نیز موقعیت مسی را آفساید اعلام کرد.

10 دقایق 31 تا 45 10

دقیقه 40 : رونالدو از میانه های میدان خود شروع به زدن دریبل کرد و پس از جا گذاشتن پویول در فاصله 30 یاردی از دروازه والدس به سمت چپ متمایل شد و در نهایت نیز سرخیو بوسکتس توپ را از وی ربود.

دقیقه 45 : این ستاره پرتغالی از جناح چپ میدان شروع به زدن استارت کرد و سه بازیکن بارسا را از پیش رو برداشت و در نهایت نیز با خطای پویول متوقف شد
29 مجموع نمرات در پایان نیمه اول   30

دقیقه 47 : مسی در فاصله 20 یاردی از خط دروازه پس از آنکه دو نفر از مدافعان روی پای او تکل نا موفق زدند ، توسط ژاوی  آلونسو متوقف شد  و یک ضربه آزاد بدست آورد. آلونسو به دلیل تکل روی پای مسی با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 58 : شوت : مسی در فاصله 20 یاردی از خط دروازه باپای چپ ضربه ای را به توپ زد و این شوت پس از برخورد به په په دفع شد.

دقیقه 60 : مسی باردیگر توسط آلونسو متوقف شد و یک ضربه آزاد بدست آورد.

10
دقایق 46 تا 60
10

در دقیقه 48 : آفساید : رونالدو در این دقیقه در موقعیت آفساید یک پاس چیپ از مسوت اوزیل دریافت کرد.

دردقیقه 52 : آفساید : رونالدو بار دیگر در موقعیت آفساید قرار گرفت. در این صحنه زمانیکه بنزما به او پاس داد و او نیز به سمت دروازه شوت زد ، داور موقعیت او را آفساید اعلام کرد.


دقیقه 61 : مسی در این دقیقه بر روی خط محوطه جریمه یک و دوی زیبایی را با چابی انجام داد اما در نهایت راموس توپ مسی را زد و اونیز بر راموس مرتکب خطا شد.

دقیقه 70 : مسی پس از آنکه با نبوغ خود دو بازیکن را از جریان بازی محو ساخت ، الکسیس سانچس را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن گل تساوی بارسا را به ثمر برساند.

8 دقایق 61 تا 75
 
10

دقیقه 72 : گل : رونالدو ابتدا با استارتی تماشایی از کمند مدافعان حریف جدا شد و زمانیکه پاس فوق العاده اوزیل را دریافت کرد ، از زاویه تقریبا بسته ای دروازه والدس را گشود.



 

دقیقه 78 : مسی از فاصله 30 یاردی صاحب یک ضربه آزاد شد و او نیز با یک ضربه آهسته تنیسی توپ را وارد محوطه جریمه رئال کرد اما در نهایت توپ به بازیکنان بارسا نرسید و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 89 : تلاش برای گشودن دروازه : در این لحظه فرصت آن را داشت که بر روی سانتر پدرو دروازه رئال را بگشاید.

10 دقایق 76 تا 90 10

دقیقه 76 : در این دقیقه رونالدو اقدام به زدن یک گل بر روی حرکات آکروباتیک نمود که در نهایت داور این حرکت را یک حرکت خطرناک برای دنی آلوز اعلام کرد.

دقیقه 85 : رونالدو توسط ماسچرانو  متوقف شد و داور را مجاب کرد که او را به یک کارت زرد جریمه نماید.

دقیقه 92+2 : در این دقیقه رونالدو از فاصله 30 یاردی شوتی را به آسمان زد.

دقیقه 93+3 : شلیک به سمت دروازه : رونالدو زمانیکه سانتر هیگواین انجام شد ، در فاصله 3 الی 4 یاردی خود را به سمت توپ پرتاب کرد ، اما هرگز نتوانست رئال را سه گله و خود را در این مسابقه دوگله نماید.

آنچه از آمار و ارقام مشخص می شود ، آن است که رونالدو در این دیدار برتر بوده است و به نظر مشت آخر را رونالدو همراه به مسی زده است و مسی بدون درخشش وارد رختکن تیم شد.

57

مسی


 نمره کلی
60

رونالدو



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی
Liga BBVA: FC Barcelona - Real Madrid (Clasico - Camp Nou)
Liga BBVA: FC Barcelona - Real Madrid (Clasico - Camp Nou)
باخت بارسلونا در مقابل رئال در بازی شنبه شب نوکمپ به منزله از بین رفتن امید کمرنگ بارسا به قهرمانی در رقابتهای این فصل لالیگا بود. با پایان یافتن این دیدار، رسانه های خبری به ویژه رسانه های دیجیتال سرتاسردنیا به بازتاب نتیجه این بازی پرداختند. دراینجا می توانید گزیده ای از تیترهای رسانه های معتبر سرتاسر دنیا را مطالعه کنید
اسپورت کاتالونیا : خداحافظی با لالیگا
بارسا بعد از زانوزدن مقابل رئال در یک بازی ناامید کننده،باقهرمانی در لالیگا خداحافظی کرد. نتیجه 1-2،شاگردان مورینیو رابه یک قدمی جام رساند.رئال با7 امتیاز فاصله صدرنشین لالیگاست و تنها4هفته دیگر تا پایان باقی است
 
موندو دپورتیوو: بارسا با لالیگا خداحافظی کرد
رئال درنوکمپ به پیروزی رسید ودرحالی که 4 هفته دیگر تاپایان باقی است، با7امتیاز درصدر است. گل جنجالی خدیرا،روند بازی را زیر سوال برد.الکسیس درحالی که 20 دقیقه تاپایان مانده بود بازی را مساوی کرد ولی کریس سرنوشت بازی را رقم زد


گاتزتا دلوسپورت (ایتالیا): بالاخره، نوکمپ
یک گل کریس دردقیقه 73 برد2-1 رئال را رقم زد.آن هم بعد از گلهای خدیراو الکسیس باری 2تیم. بارسا الان 7 امتیاز باصدر جدول فاصله دارد
اکیپ (فرانسه): ضرب شصت واقعی قهرمان
رئال به لطف گل کریس رونالدو به پیروزی رسید.رئالی ها با7 امتیاز برتری، به اولین جام قهرمانی شان درلالیگا بعد از سال 2008 خواهند رسید.
اوله (آرژانتین): باید اعتراف کرد
این بار، دردوئل بین مسی و رونالدو، ستاره پرتغالی برنده بود؛ او در نوکمپ رئال را به پیروزی رساند وبا 42 گل درصدر جدول گلزنان قرار گرفت. البته بهترین بازیکن دنیا هم که به شدت تحت فشار بود،پاس گلی رویایی داد .
کلارین (آرژانتین): رئال در نوکمپ بارسا را شکست داد
با برد1-2 رئال، فاصله این تیم بابارسا در صدر به 7 امتیاز رسید؛ آن هم درحالی که 4 بازی دیگر تاپایان فصل باقی مانده. دربازی شنبه، مسی کاملا بسته شده بود
آبولا (پرتغال): رونالدو، تعیین کننده سوپرکلاسیکو
کریستیانورونالدو، شنبه شب دربرد رئال در ال کلاسیکو و دربارسلونا تعیین کننده بود.ستاره پرتغالی تاثیرپررنگی داشت تا رئالی ها به قهرمانی جام اسپانیا نزدیکتر شوند
رکورد (پرتغال): آرامش رونالدو
سی آر7 تفاوتها را در نوکمپ رقم زد. خدیرا گل اول را زد.الکسیس بازی را مساوی کرد و رونالدو تکلیف بازی را مشخص کرد.
کوریره دلاسرا( ایتالیا):جام لالیگا در دستان مورینیو،ضربه رئال دربارسلونا
خدیراو کریستیانو ورنالدو،برد رئال در نوکمپ را امضا کردند: 7+.. گل تساوی بخش الکسیس سانچس هم برای آبی اناری ها بی ثمر بود
سان (بریتانیا): کریس رونالدو، درفینال تماشایی که با برد 1-2 رئال درنوکمپ همراه بود، تماشاچیان را به سکوت مجبور کرد. درنهایت مربی رئال،ژوزه مورینیو به اولین بردش در لالیگا مقابل بارسلونا دست یافت.


تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی
بارسلونا بارسلونا

Víctor Valdés
4.5

مقاومت والدس در برابر حملات رئال مادرید در دقایق ابتدایی بازی با انجام چند واکنش به پایان رسید و در نهایت والدس مجبور به انجام اشتباه مرگباری شد که خدیرا از این اشتباه برای رئال زمینه قهرمانی ساخت. والدس در دیدار با رئال مادرید شب نا آرامی را پشت سر گذاشت. او در صحنه گلزنی رونالدو نیز جایگیری قطعی نداشت و مشخص نبود که بطور کامل قصد دارد بر روی خط دروازه بایستد یا اینکه قصد تنگ کردن زاویه برای رونالدو را دارد.

Daniel Alves
5.0

این ملی پوش برزیلی یکی از نقش های کلیدی را در تیم بارسلونا بر عهده داشت و علاوه بر ایفای نقش در خط دفاع ، در خط حمله نیز شرکت کرد و بارها با حضور در پشت خط دفاع رئال مادرید ، بازیکنان خط دفاع و هافبک این تیم را به چالش کشید. در نیمه دوم این بازیکن به دلیل بازی ضعیف تیم خود و فشارهای جسته گریخته ای که تیم رئال مادرید وارد می کرد کم کم به عقب رانده شد و فقط در اهداف تدافعی شرکت یافت.

Carles Puyol
5.0

در مجموع پویول شب خوبی را سپری نکرد و با اشتباه جبران ناپذیری که انجام داد ، موجبات شکست تیمش را فراهم کرد. او در دقایق ابتدایی بازی بعد از اشتباه مرگبار والدس در دفع توپ ، اشتباه دیگری را انجام داد تا خدیرا این موقعیت را پیدا کند که اولین گل بازی را به ثمر برساند. او بارها در نیمه اول این مسابقه به چالش کشیده شد و در اطراف محوطه جریمه بارها با اشتباهات خود موقعیت های حساسی را در اختیار شاگردان مورینیو قرار داد.

Adriano
5.0

آدریانو در وظایف تدافعی بسیار مستحکم ظاهر شد و با آرامش کار را دنبال کرد ، با این حال به نظر می رسید که او برای شرکت در وظایف هجومی کمی دو دل بود و هیچ گاه با اطمینان به انجام این وظایف مبادرت نکرد. او در تمام دقایقی که آنخل دی ماریا در زمین حضور داشت ، چون سدی مستحکم در برابر او قرار داشت و هیچ گاه اجازه فرار این بازیکن و طرح یک حمله را به این بازیکن نداد.

چابی ارناندز
5.0

این ستاره پا به سن گذاشته کاتالان ها ، در نیمه اول بسیار تلاش کرد تا راهی برای نفوذ به خط دفاعی رئال مادرید بیابد و یک حمله را طرح ریزی نماید ، اما در نهایت ناامید راهی رختکن شد. در نیمه دوم نیز به تلاش خود بیش از نیمه اول ادامه داد ، اما با وجود تداوم تلاش این بازیکن ، این بازیکن تعویض شد و از نگاه این بازیکن می توانست فهمید که بسیار ناراضی است.

Andrés Iniesta Luján
5.0

او تمام سعی خود را انجام داد تا در هر زمان که می تواند در دسترس باشد و با ارائه پاس های ارزشمند خود گره بازی را بگشاید. او در بیشتر مواقع پشت سر مسی حضور می یافت تا بتواند ستاره تیمش را برای گلزنی تغذیه نماید ، اما مدافعان رئال مادرید با انجام کارهای تدافعی ویژه اجازه صادر شدن چند پاس خوب را به اینیستا ندادند ، که این پاس ها نیز ثمری نداشت. در نیمه دوم آنچنان از سوی مدافعان رئال تحت فشار قرار گرفت که هیچ پاس صحیحی که منجر به یک موقعیت خطرناک گردد را نتوانست برای سایر هم تیمی های خود ارسال نماید.

Thiago Alcántara
5.0

او در تمام مدت حضورش در زمین با دوندگی بسیار سعی داشت تا راهی برای نفوذ به دفاع مستحکم رئال بیابد. او با سرعت مثال زدنی خود از وسط زمین ارسال های خطرناکی را به نزدیکی نقطه پنالتی انجام داد ، با این حال پاس کاری او چون همیشه خوب و تاثیرگذار نبود. او در شب گذشته به هیچوجه نتوانست با ارسال های خود به اطراف محوطه جریمه گره کور بازی را برای بارسلونا بگشاید.

Javier Mascherano
5.0

او بارها در برابر خط حمله رئال مادرید ایستادگی کرد و با توپ گیری از یاران رئال قصد در طرح ریزی یک برنامه هجومی را داشت. با این حال او بازی سخت و پرالتهابی را پشت سر گذاشت و در زمان هایی نیز با مشکل روبرو شد. با این حال او در زمانیکه می توانست با سرعت بسیاربالایی از خط دفاع راهی خط حمله می شد تا شاید به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار بتواند ، گره کور بازی را برای بارسلونا بگشاید.

Sergio Busquets Burgos
5.0

در بازی شب گذشته بوسکتس هیچ گونه خبری خونسردی و آرامش نبود. بازی هجومی او در شب گذشته بطور کامل با شکست روبرو شده بود ، چراکه او در تمام مدت در پست دفاع مرکزی فعالیت می نمود و مسئولیت انجام وظایف هجومی بطور کامل بر روی دوش بازیکنان خطوط میانی و حمله قرار گرفت.

لیونل مسی
بدترین بازیکن میدان
5.5

این ستاره آرژانتینی در نیمه اول یک موقعیت گلزنی بسیار خوب برای چابی ساخت ، و البته به نوعی پایه گذار گل بارساهم بود. در مجموع او نتوانست در حد و اندازه های خود ظاهر شود و به هیچ وجه نتوانست با نبوغ خود دفاع مستحکم رئال را آشفته سازد و زمینه پیروزی تیمش را فرآهم آورد.عصبانیت مسی دربازی ال کلاسیکو عجیب بود.

Tello
4.0

این بازیکن جوان و خوش آتیه بسیار سعی داشت تا با فریب مدافع پیش روی خود یعنی آربلوآ ، به محوطه جریمه رئال نزدیک شود و خطرساز گردد. با این حال ستاره کهکشانی ها دست تلو را خوانده بود در اکثر مواقع او را ناکام می گذاشت. او یک موقعیت صد در صد گل را نیز از دست داد و توپ را به آسمان کوبید.

• تعویض ها
Cesc Fàbregas
3.5

بعد از ورود به زمین آنچنان که باید نمایش تاثیرگذاری را ارائه نکرد و در بیشتر مواقع خارج از جریان بازی بود.

Alexis Sánchez
6.0

او در زمانیکه وارد زمین گردید بارسا فقط یک گل عقب بود و با بازی نا امیدکننده ای که ارائه می کرد ، کسی انتظار بازگشت بارسا به مسابقه را نداشت ، با این وجود سانچز یک بار گلزنی کرد ، گلی که فقط چند دقیقه هواداران بارسا را خوشحال کرد و در نهایت با گل زیبای رونالدو از نظرها کنار رفت.

Iker Casillas
7.5

او یکی از ال کلاسیکوهای نسبتا آرام را در درون دروازه پشت سر گذاشت و به جز در چند صحنه آن چنان که می بایست وادار به نشان دادند عکس العمل نشد. او در نیمه اول با در برابر یورش دنی آلوز به خوبی مقاومت کرد واجازه نداد این ستاره برزیلی دروازه اش را بگشاید. اما در ادامه بسیار خوش شانس بود که تلو توپ را به آسمان کوبید.

Pepe
6.5

ملی پوش پرتغالی تیم رئال مادرید هر زمان که توپ را در اختیار ستارگان خط میانی و حمله بارسلونا مشاهده می کرد ، پست تخصصی خود را رها می کرد و با رفتن با سمت آبی اناری پوشان آن ها را تحت فشار قرار می داد. گرچه بازی په په همواره با شیطنت های بسیاری همراه است ، اما در مجموع او در طول 90 دقیقه به خوبی افکار تدافعی مورینیو را در زمین اجرا کرد. هرچند او می توانست بهتر از این ها نیز عمل کند.

Sergio Ramos
8.0

او در میان ستاره های پرشمار حاضر در زمین بسیار برجسته عمل کرد و شب رویایی را سپری کرد. این بازیکن توانست با مهار مسی نقش بسزایی را در پیروزی تیمش داشته باشد. مسی از ابتدای بازی با سدی مستحکم به نام راموس روبرو بود و به جز در چند صحنه ، همواره محو هنرنمایی این ستاره گشته بود.

Fabio Coentrao
7.0

او به جز در چند موقعیت که آلوز به خط حمله اضافه می شد و پشت کوئنترائو قرار می گرفت ، در باقی موارد با شعاع حرکتی بسیار بالایی بازی را دنبال می کرد. این امر باعث شد بازی او بیش از گذشته تاثیرگذار باشد و روند حرکتی رئال را بهبود ببخشد. با این حال او در حرکات هجومی تیمش بسیار کم حضور یافت در صورتیکه این امر از او خواسته نشده بود و وظیفه حضور در حملات را نیز برعهده داشت.

Arbeloa
6.0

او یکی از ستاره های بی چون و چرای رئال بود که شب فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. او به خوبی توانسته بود جناح چب بارسا را از کار بیندازد. او در اغلب موارد تلو را ناکام گذاشت و در کارهای دفاعی تیمش همچون گذشته قابل اعتماد و مطمئن عمل کرد.

Sami Khedira
7.5

با وجود آنکه در جریان بازی آنچنان بازی خدیرا به چشم نمی آمد ، ولی گلی که بر روی سماجت و جاه طلبی و همچنین اشتباه پویول و والدس به ثمر رسید ، سبب شد او نمره خوبی را دریافت کند.

مسعود اوزیل
7.0

نقش اوزیل را می توان در تمامی حملات رئال دنبال کرد و به سادگی می توان دید که چگونه اوزیل با بازی سازی زیبای خود می تواند بارسلونا یکی از برترین تیم های جهان را تحت فشار قرار دهد. بازی زیبا و موثر اوزیل زمانی تکمیل شد که او رونالدو را با یک پاس تمام عیار و در حد کلاس جهانی صاحب توپ کرد و رونالدو نیز آماده بود تا گل برتری را به ثمر برساند.

Xabi Alonso
7.0

این بازیکن یکی از مهره های کلیدی رئال بود که همواره اشتباهات خدیرا را در میانه میدان پوشش می داد. با این حال او بارها بازیکنان بارسا را با ارسال توپ های بلند و عمقی به چالش کشید ، هرچند ریسک بالایی را نیز متحمل شد.

Ángel Fabián Di María
5.5

دی ماریا از جمله بازیکنان اندک رئال بود که در این مسابقه نمایش ضعیفی را از خود نشان داد. او در تمامی صحنه اصرار بسیاری بر تکروی داشت و پس از آنکه توپ را از دست می داد ، تلاش بسیاری برای اخذ مجدد توپ می کرد.

Cristiano Ronaldo
برترین بازیکن میدان
8.0

اودر نیمه او با استارت های رویایی خود بارها تیم بارسلونا را با خطر روبرو ساخته بود ، اما اوج توامندی رونالدو زمانی مشخص شد که این بازیکن توانست از بهترین موقعیت خود بهترین و ارزشمندترین گل فصل خود را به ثمر برساند.

Karim Benzema
6.0

اودر بیشتر لحظات بازی در نزدیکی محوطه جریمه تیم بارسلونا حضور داشت و علاوه بر ارتباط با سایر هم تیمی های خود ، بازیکنان بارسا را نیز تحت فشار قرار می داد. با وجود آنکه بنزمانتوانست موقعیت آنچنانی را خلق نماید ، اما با این وجود تلاش بسیاری برای این مهم انجام داد.

• تعویض ها
Esteban Granero Molina
6.0

دردقایق اندک حضورش در میدان در خط میانی به خوبی عمل کرد و توپ را آنچنان که باید حفظ می کرد.

Callejón
غیر قابل اجرا

اوآنچنان وقتی برای خودنمایی نداشت و تمام تلاشش را برای حفظ توپ و میدان در دقایق پایانی انجام داد.

Gonzalo Higuaín
غیر قابل اجرا

در اواخر بازی و صرفا برای اتلاف وقت به میدان رفت و هیچ گونه کاری را نمی توانست در میدان انجام دهد.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

رئال در بهترین حالت روانی و جسمانی وارد ال کلاسیکوی شد و با این پیروزی بار سنگینی از روی دوش خود برداشت. مطمئنا برای پیروزی در ال کلاسیکوهای بعدی ، رئال شرایط مناسب تری خواهد داشت.


Liga, Barcelona vs Real Madrid, Jose Mourinho and Pep Guardiola

آنالیز

 تغییر سیستم از 3-3-4 به 3-4-3 ، نیمکت نشین کردن فابرگاس و سانچز و میدان دادن به تیو و تیاگو ، سورپرایزهای گواردیولا در آخرین ال کلاسیکوی فصل (البته تا به اینجای فصل) بود که حتی هواداران آبی و اناری پوش را هم متعجب کرد. چرا تیو؟ چرا تیاگو ؟ حضور تقریبا 80 دقیقه ای تیو با وجود فرصت های پر تعدادی که از دست می داد چه دلیلی داشت؟ چرا بارسا با وجود مالکیت 73 درصدی نتوانست موقعیت های مناسبی روی دروازه رئال ایجاد نماید؟ اینها سئوالاتی است که پس از شکست 2 بر یک پرسیده می شود و این مقاله پاسخی است به این ابهامات.

سیستم بارسا

در مقالات پیشین ، مکررا به تغییر سیستم بارسا در جریان بازی از 3-3-4 به 3-4-3 اشاره شد به همین دلیل استفاده از این سیستم نمی تواند عجیب به نظر برسد ولی سئوال این جا است که چرا در این بازی؟ گواردیولا پیش از این از لزوم شرط "کنترل جریان بازی توسط بارسا" برای استفاده از این سیستم سخن گفته بود، پس چرا در این دیدار این ریسک را انجام داد. توجه کنید که منظور از کنترل بازی، تنها مالکیت بالای توپ نیست بلکه کنترل جریان بازی خود و حریف است. اینکه رئال در طول 90 دقیقه توانست بازی را در نیمه زمین خودی کنترل کند و 11 ضربه به سمت دروازه بارسا شلیک کند آنهم با کیفیت 50 درصد ( یعنی 6 ضربه در چهارچوب) بیانگر عدم موفقیت بارسا در کنترل جریان مسابقه است.

نکته مهم در سیستم 3-4-3 بارسا ، شرح وظایف بوسکتس است. بوسکتس وظیفه دارد برای مقابله با عرض در حملات حریف، به عمق دفاع حرکت کند و فضای جلوی خط دفاع را به تیاگو بسپارد ولی نکته مهم در این سوئیچ، سرعت بالای حملات رئال بود که مانند گل دوم به بوسکتس و تیاگو اجازه این تغییر پست را نمی داد و خط دفاع بارسا با مشکل در برابر عرض زمین مواجهه می شد. اگر خط دفاع بارسا با 4 نفر در حالت پایه شکل می گرفت، در موقعیت گل دوم، حداقل 3 بازیکن در خط دفاع وجود داشت تا ماسچرانو و پویول در موقعیت 2 در مقابل 2 قرار نگیرند و شانس موفقیت حمله سریع رئال افزایش نیابد.

شرح وظیفه بوسکتس نشان می دهد که چرا تیاگو وارد ترکیب اصلی شد. ژاوی ، اینیستا و حتی فابرگاس توانایی اجرای این وظیف را نداشتند هر چند که تیاگو هم در صحنه گل مقصر اصلی بود. (عکس اول)

 http://u.goal.com/181000/181013_news.jpg


مهاجمین سایه بارسا

مجید صالح بعنوان کارشناس اشاره به جایی به مهاجمین سایه بارسا داشت. بارسا بدون مهاجم کلاسیک و مشخص وارد میدان شده بود و مشخص بود که هدف بارسا ایجاد موقعیت برای اینیستا و ژاوی پشت خط دفاع رئال پس از حرکات پا به توپ عرضی مسی است . نکته کلیدی نقش تیو و آلوز در تاکتیک تهاجمی بارسا بود. آنچه کارشناس تلویزیونی متوجه نشد، شرح وظیفه گوش های کناری بارسا بود. اصلا قرار بر حرکت به داخل الوز و تیو از "درهای بین مدافع کناری و میانی رئال" نبود.  تیو و آلوز کنار خط طولی می ایستادند و مدافعین کناری رئال را در عرض باز می کردند تا با ایجاد فاصله بین مدافع کناری و مرکزی ، فضای هدف برای حرکات در عمق مهاجمین سایه را ایجاد کنند، یعنی ژاوی و اینیستا. 

این تاکتیک جز 3 مورد در سایر دقایق دیدار نتیجه مثبتی برای بارسا نداشت، دلیل اول فشار مناسب رئال روی پاسور بارسا در این تاکتیک، یعنی مسی بود. یکی از مدافعین رئال در تمام دقایق دیدار مسی را تحت یارگیری شدید قرار می داد حتی زمانیکه مسی به سمت خط طولی و یا یک سوم میانی زمین عقب نشینی می کرد. یارگیری منطقه ای مسی به دلیل تعدد بازیکنان رئال در نیمه زمین خودی و استقرار ساختار دفاعی با 10 نفر در نیمه زمین خودی ، قابل اجرا بود. دلیل دوم، اضافه شدن یک هافبک کناری به خط دفاع 4 نفره رئال بود. حضور دی ماریا در سمت راست خط دفاع رئال در نیمه اول مکررا مشاهده شد یعنی دی ماریا تا آنجایی عقب می امد که بتواند تیو را یارگیری کند و آربلوئا آزاد شود و به مرکز شیفت شود تا در عمق پوشش بیشتری ایجاد شود.

حضور تیو به دلیل سرعت بالا  برای اجرای این تاکتیک نیاز بود زیرا خصوصیات فردی او موجب می شد که آربلوئا مجبور شود با فاصله کمتری او را یازگیری کند و فضا در عمق ایجاد شود. (عکس دوم)

 http://u.goal.com/181000/181012_news.jpg


ساختار دفاعی رئال

"به نیمه زمین خودی برگردید، توپ را جلوی خود نگه دارید، با حداکثر فشار روی بازیکنان میانی بارسا (ژاوی ، اینیستا، تیاگو و بوسکتس) حمله کنید، اگر توپ از شما عبور کرد نا امید نشوید و تا آخرین لحظه توپ را تعقیب کنید و بعد از به دست اوردن توپ ، سرتان را بالا بگیرید و اوزیل را پیدا کنید. "

نمایش رئال بیانگر این دستورات تاکتیکی است. استقرار ساختار دفاعی در نیمه زمین خودی با 10 بازیکن. فشار حداکثری روی server بارسا یعنی بوستکس . و از همه مهمتر فاصله نزدیک به صفر بین خطوط رئال در ساختار دفاعی. و این آخری به معنای از بین بردن فضایی است که مسی استاد استفاده از آن است. در طول دیدار هیچ گاه مسی پا به توپ در برابر خط دفاع رئال قرار نگرفت زیرا فاصله خط هافبک و دفاع رئال آنقدر کم بود که همیشه حداقل یک هافبک در برابر خط دفاع ایستاده باشد.

دی ماریا در راست تا آخرین ذره انرژی خود دوید و شاید تاثیر گذارترین عامل در انتخاب ادریانو بعنوان ضعیف ترین بازیکن میدان بود.

اوزیل کلید موفقیت رئال در این دیدار بود. پاسور رئال در ضد حملات بعد از تصاحب توپ اقدام به طراحی ضد حملات و حملات سریع می کرد و مهم است بدانیم که چه نقش مهمی ایفا می کرد زیرا همه بازیکنان رئال به دلیل سازماندهی دفاعی با 10 بازیکن در نیمه زمین خودی، تحت فشار جسمانی شدیدی قرار داشتند و این اوزیل بود که باید بار ضد حملات را بین آنها تقسیم می کرد بدون اینکه فشار یش از حد تحمل ، متحمل شوند.

بارسا 73 درصد از زمان مسابقه را در اختیار داشت ، مانند دیدار رفت جام حذفی و بیشتر از دیدار رفت لالیگا ولی نکته مهم کاهش کیفیت ضربات بارسا است. در 5 دیدار قبلی بارسا مقابل رئال، میانگین ضربات به چهارچوب بازیکنان بارسا 5.6 ضربه بوده است ولی در این دیدار بارسا تنها 3 ضربه رد چهارچوب داشت. همین آمار برای اثبات موفقیت ساختار دفاعی رئال کافی است. و البته آمار رئال که از 4.4 ضربه در چهارچوب به 6 ضربه رسیده است بیانگر لینک موثر بین برنامه دفاعی و ضد حملات رئال است.

http://u.goal.com/181000/181012_news.jpg

 شکست گواردیولا یا پیروزی مورینیو ؟

پس از 90 دقیقه می توان گفت که انتخاب سیستم گواردیولا اشتباه بوده است. بارسا نتوانست جریان دیدار را کنترل کند و این به معنای لطمه پذیری سیستم 3-4-3 است. هافبک های بارسا زیر فشار پرس توپ و فضای هافبک ها و مهاجمین رئال نتوانستند تیکی تاکای همیشگی خود را اجرا کنند و ضریب اشتباهات شان بالا رفت. تیو و آلوز فضای هدف را ایجاد کردند ولی مسی ، ژاوی و اینیستا نتوانستند از این فضا استفاده کنند و در آخر سوئیچ بوسکتس و تیاگو به دلیل سرعت بالای حملات رئال ، بی نتیجه مانده بود.  و تمام اینها به معنای اشتباه گواریولا بود ولی این اشتباه زمانی موجب شکست شد که مورینیو به بهترین شکل ممکن توانست رئال را آماده این دیدار نماید. رئال در بهترین حالت روانی و جسمانی وارد ال کلاسیکوی شد و با این پیروزی بار سنگینی از روی دوش خود برداشت. مطمئنا برای پیروزی در ال کلاسیکوهای بعدی ، رئال شرایط مناسب تری نسبت به گذشته خواهد داشت و البته شانس بیشتری برای پیروزی مگر اینکه گواردولا بازهم همه را سورپرایز کند البته اینبار با تغییرات مثبت در بارسا.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

همواره ستاره های بزرگ سرنوشت حساس ترین دربی جهان را رقم زده اند.

Liga : Thiago Alcantara vs Cristiano Ronaldo (FC Barcelona vs Real Madrid)

رئال مادريد با به ثمر رساندن ششمين گل كريس رونالدو در ديدارهاي ال كلاسيكو، توانست پس از مدتها در ديداري بسيار تعيين كننده در رقابتهاي لاليگا برابر بارسلونا به پيروزي دست يابد، به همين منظور قصد داريم برترين گلزنان تاريخ اين رقابت را معرفي كنيم:

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران،

1- آلفردو دي استفانو آرژانتيني الاصل با 18 گل از رئال مادريد، درصدر اين فهرست قرار دارد. دي استفانو 14 گل در رقابتهاي لاليگا، 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري و 2 گل در رقابتهاي اروپايي ال كلاسيكو به ثمر رسانده است.


 

2- رائول گونزالس اسپانيايي از رئال مادريد، با 15 گل در رتبه دوم قرار دارد؛ چرا كه 11 گل در ال كلاسيكوهاي لاليگا، 3 گل در ال كلاسيكوهاي سوپرجام و يك گل در رقابتهاي اروپايي به ثمر رسانده است.

 

3- سزار رودريگز آلوارز مهاجم دهه 1940 و 1950 بارسلونا، با 14 گل در رده بعدي قرار دارد و بهترين بازيكن آبي و اناري هاي ايالت كاتالان از اين نظر محسوب مي شود.

رودريگز 12 گل در رقابتهاي لاليگا و 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري به ثمر رسانده است.

 

4- فرانسيسكو جنتو اسپانيايي با 14 گل از رئال مادريد كه از 1953 تا 1971 طي 428 بازي، 126 گل به ثمر رسانده بود، در مجموع رقابتهاي ال كلاسيكو لاليگا، 10 گل، 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري و 2 گل در رقابتهاي اروپايي به ثمر رسانده است.

 

5- فرانس پوشكاش مجاري با 14 گل از رئال مادريد، در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 9 گل در رقابتهاي لاليگا، 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري و 3 گل در رقابتهاي اروپايي ال كلاسيكو، به ثمر رسانده است.

 

6- ليونل مسي آرژانتيني از بارسلونا با 13 گل در رتبه ششم قرار دارد؛ چرا كه 8 گل در رقابتهاي لاليگا، 3 گل در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

 

7- سانتيلانا اسپانيايي از رئال مادريد با 12 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 9 گل در رقابتهاي لاليگا و 3 گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

8- هوگو سانچز مكزيكي از رئال مادريد، با 10 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 8 گل در رقابتهاي لاليگا و 2 گل در رقابتهاي سوپرجام، به ثمر رسانده است.

 

9- خو آنتونيو اسپانيايي از رئال مادريد با 10 گل، در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 8 گل در رقابتهاي لاليگا و 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

10- استانيسلوآ باسورا اسپانيايي مهاجم دهه 1940 و 1050 بارسلونا با 9 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 8 گل در رقابتهاي لاليگا و يك گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

11- جوزپ سامتير اسپانيايي هافبك دهه 1910 و 1920 و بارسلونا و 1930 رئال مادريد كه البته تمامي گلهاي ال كلاسيكو خود را براي كاتالان ها به ثمر رساند، با 9 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 4 گل در رقابتهاي لاليگا و 5 گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

12- جيمي لازكانو هافبك دهه 1920 و 1930 رئال مادريد با 8 گل كه همگي آنها را در رقابتهاي لاليگا به ثمر رسانده، در رتبه بعدي قرار دارد.

 

13- ايوان زامورانا شيليايي مهاجم دهه 1990 رئال مادريد با 8 گل، در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 4 گل در رقابتهاي لاليگا، 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري و 2 گل در رقابتهاي سوپر جام ال كلاسيكو، به ثمر رسانده است.

 

14- مارتينز پاراگوئه اي كه براي تيم ملي اسپانيا نيز به ميدان رفته از بارسلونا با 8 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 2 گل در لاليگا، 5 گل در كوپا دل ري يا همان جام حذفي و يك گل در رقابتهاي اروپايي به ثمر رسانده است.

 

15- لوئيس سوآرز اسپانيايي از بارسلونا كه در 122 بازي كاتالان ها 61 گل به ثمر رسانده، با 8 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 2 گل در لاليگا، 4 گل در كوپا دل ري و 2 گل در رقابتهاي اروپايي به ثمر رسانده است.

 

16- پايينيو اسپانيايي از رئال مادريد با 7 گل كه همگي آنها را در ال كلاسيكوهاي لاليگا به ثمر رسانده، در رتبه بعدي قرار دارد.

 

17- خوزه مارتينر سانچز ملقب به پيري هافبك تداخلي رئال مادريد كه از 1961 تا 1980 براي كهكشاني ها به ميدان رفت، با 7 گل كه 6 تاي آن در لاليگا و يك گل در كوپا دل ري به ثمر رسيده، در رتبه بعدي قرار دارد.

 

18- جوزپ اسكولا اسپانيايي از بارسلونا با 7 گل در رتبه بعدي قرار دارد؛ چرا كه 5 تاي آن در رقابتهاي لاليگا و 2 گل آن در رقابتهاي كوپا دل ري به ثمر رسيده است.

 

19- سابينو باريناگا اسپانيايي مهاجم دهه 1930 و 1940 رئال مادريد با 7 گل در مكان بعدي قرار دارد؛ چرا كه 4 گل در رقابتهاي لاليگا و 3 گل در رقابتهاي كوپا دل ري به ثمر رسانده است.

 

20- لوئيس انريكه اسپانيايي كه در سال 1991 تا 1996 عضو رئال مادريد و در سال 1996 تا 2004 عضو بارسلونا بوده با 6 گل كه همگي آنها را در رقابتهاي لاليگا به ثمر رسانده، در رتبه بعدي قرار دارد.

 

21- كوئيني اسپانيايي از بارسلونا با 6 گل كه همگي آنها را در رقابتهاي لاليگا به ثمر رسانده، در رتبه بعدي قرار دارد.

 

22- زالدوآ اسپانيايي از بارسلونا با 6 گل كه همگي آنها را در رقابتهاي لاليگا به ثمر رسانده، در مكان بعدي قرار دارد.

 

23- رونالدو برزيلي كه هم در عضويت بارسلونا و هم در عضويت رئال مادريد بوده، با 6 گل در مكان بعدي قرار دارد؛ چرا كه 5 گل در رقابتهاي لاليگا و يك گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

24- اوراتيسو برزيلي كه هم در عضويت رئال مادريد و هم در عضويت بارسلونا بوده، دوران موفقيت آميز مربيگري در تيم ملي عراق و قطر نيز داشت، با 6 گل در مكان بعدي قرار دارد؛ چرا كه 5 گل در رقابتهاي لاليگا و يك گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

25- ويلاورده اسپانيايي از بارسلونا با 6 گل در مكان بعدي قرار دارد؛ چرا كه 4 گل در رقابتهاي لاليگا و 2 گل در رقابتهاي كوپا دل ري، به ثمر رسانده است.

 

26- كريس رونالدو پرتغالي از رئال مادريد، با گلي كه ديشب به ثمر رساند، با 6 گل در اين رتبه قرار گرفت؛ چرا كه 2 گل در رقابتهاي لاليگا، 3 گل در رقابتهاي كوپا دل ري و يك گل هم در رقابتهاي سوپرجام ال كلاسيكو، به ثمر رسانده است.

 

27- خوزه ماريا باكرو اسكودره، هافبك اسپانيايي دهه 1980 و 1990 بارسلونا با 6 گل در اين رتبه قرار گرفت؛ چرا كه 2 گل در رقابتهاي لاليگا، يك گل در رقابتهاي كوپا دل ري و 3 گل در رقابتهاي سوپرجام اروپا، به ثمر رسيده است.

 

28- سانتياگو برنائبو اسپانيايي از رئال مادريد با 6 گل كه همگي آنها را در رقابتهاي كوپا دل ري به ثمر رسانده، در مكان بيست و هفتم قرار دارد.



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:11 | نویسنده : مجید شریفی

ورزشکارانی ازسرتاسر دنیا بازی حساس ال کلاسیکو را در شبکه های اجتماعی دنبال کردند.

Liga : FC Barcelona vs Real Madrid

دیدار ال کلاسیکو، دیداری است که نمی توان تماشا کردن آن را از دست داد. جذابیت این بازی در حدی است که میلیونها هوادار درسرتاسردنیا را به پای تلویزیونها می نشاند و البته ورزشکاران وفوتبالیست ها هم از این قضیه مستثنی نیستند. تعدادی از بزرگان دنیای ورزش در جریان برگزاری و بعد ازپایان ال کلاسیکو، درشبکه های اجتماعی به تحلیل این بازی پرداخته و نظرات شخصی شان را ابراز کردند. شاید برایتان جالب باشد تا این نظرات را مطالعه کنید:

قبل از آغاز بازی:

فرناندو آلونسو (اتومبیل ران سرشناس اسپانیایی): به دنبال کانالی هستم تا بتوانم بازی را زنده تماشا کنم


مایکل اوون ( مهاجم سابق رئال مادرید و بازیکن کنونی منچستریونایتد): امیدوارم که تیم سابقم به نتیجه مطلوب برسد ولی فکر می کنم که بارسا، رئال را شکست خواهد داد. احتمالا تعداد کارت قرمزها بیشتر از گلها خواهد بود.

پائو گاسول (بسکتبالیست سرشناس اسپانیایی): اشتیاق فراوانی برای آغاز بازی دارم. سرنوشت لالیگا بعد از این بازی تقریبامشخص می شود و یا دست کم این رقابتها هیجان انگیزتر از همیشه خواهد شد.عجب بازی ای در انتظار ماست.

ریوالدو (ستاره برزیلی دنیای فوتبال): مشغول تماشای بازی بارسلونا – رئال مادرید هستم؛ بهترین بازی دنیا در این روزها

جالب اینجا بود که بازیکنان تیم بسکتبال بارسلونا که برای انجام یک بازی در مالاگا مستقر بودند هم به تماشای این بازی نشستند. در جریان این بازی بود که این نظر در صفحه رسمی تیم بسکتبال بارسلونا در شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفت:« در حال تماشای بازی، از هتلی در مالاگا»

وینسنت کمپانی (بازیکن منچسترسیتی): بازی ال کلاسیکو را در کنار پسران تماشا می کنم

بین دو نیمه:

گابی کائیرو (هاکی باز سابق آرژانتینی که برای بارسلونا بازی می کرد):خیلی خوب. امیدوارم که پدرو در نیمه دوم وارد زمین شود و گل بزند و با گل لیونل، بازی 1-2 تمام شود. بریم جلو لئو

رونالدو (مهاجم سابق رئال مادرید و بارسلونا): دراین لحظات رئال مادرید بازی را تحت کنترل دارد. آنها پیروز هستند و به بارسلونا اجازه نمی دهند که بازی شان را بکنند.

بعد از اتمام بازی:

فابیو کاناوارو( بازیکن سابق رئال مادرید و تیم ملی ایتالیا): به رئالی ها به خاطر برد بزرگشان در بارسلونا تبریک می گویم. زنده باد مادرید

گائل کلیشی (بازیکن فرانسوی سیتی):امشب،یک ال کلاسیکوی خیلی خوب بود

 فرناندو آلونسو: تبریک به رئال؛ الان برای هر دوی این تیم ها آرزوی موفقیت می کنیم تا فینالی اسپانیایی را در لیگ قهرمانان اروپا شاهد باشیم. شب بخیر

ساندرو روسل (رئیس باشگاه بارسلونا): الان بیش از هرزمان دیگری از این هواداران  و این تیم متشکرم